Naujienos
- Joniškio TAU piknikas Trakuose
- Trakų TAU – Liepojoje
- Kuriame gerą mokyklą: mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui
- Kviečiame į projekto ,,Kompleksinės kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘ praktinius fizinio aktyvumo užsiėmimus
- Mokymai ukrainiečiams informatyvūs ir savalaikiai
- Rytų Lietuvos mokytojai - Telšiuose
- Kviečiame į ,,Kompleksinę kritimų ir traumų prevencijos programą‘‘
- Kaip veikti, norint stabdyti priklausomybę elektoninėms cigaretėms?
- Trakų gimnazijoje – respublikinė konferencija
- Ar laukiame atostogų?
- Įsijungėme į projektą ,,Dialogų bendruomenės’’
- Respublikinė konferencija ,,Vaikų socializacija žaidybinėje ugdomojoje veikloje’’
- Sveikatą stiprinančių mokyklų banga per Lietuvą
- Tarptautiniame gamtosauginiame projekte – Trakų VDG
- Radvilų rūmų dailės muziejuje
- Kaip kalbėti su mokiniais ir tėvais apie narkotikus?
- Vieno langelio principas suaugusiųjų švietime
- Viltingų šv. Velykų
- Ar žinote kas yra taškavimas?
- Mokomės, tobulėjame, mokome
- Mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas lietuvių kalbos pamokose
- Kaip išmokyti skaityti spec. poreikių turinčius vaikus?
- Kokybiškas švietimas kiekvienam rajono mokiniui
- Pasirenkime dirbti pagal atnaujintą ugdymo turinį
- Protų mūšis ,,Sidabrinis protas’’
- Mokymai gamtos mokslų mokytojams
- Trijų Karalių šventė – l/d ,,Ežerėlis’’
- Salkininkuose sušvito Kalėdų eglė
- Suaugusiųjų švietimo prieinamumo didinimo link
- Plati šypsena – šviesi galva
- Socialinis pedagogas ikimokyklinėje įstaigoje
- Mokymosi siluetai
- Senjorai savanoriauja ir dalijasi patirtimi su jaunimu
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Pažinkime savo rajoną
- Ar svarbu mokytojui jo įvaizdis?
- Strateginiam planavimui – didesnį dėmesį
- Vilniaus ikimokyklinių įstaigų projektas ,,Muzikinis spektras’’
- Tobulėja ir fiziškai, ir dvasiškai
- Kviečiame į Trakų TAU gretas
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Kuriame gerą mokyklą: įtraukiojo ugdymo link
- Trakų r. gyvenančių ukrainiečių vaikai mokosi lietuvių kalbos
- Profesiniam ir tęstiniam suaugusiųjų mokymuisi – reikia didesnio dėmesio
- Nuostabi popietė su A. Makejevu
- Projektinio darbo patirtimi dalinomės su Ukrainos universitetu
- Lankėmės jaukiame Saulės mieste – Šiauliuose
- Pasirenkime VP (Viešųjų pirkimų) testui
- Kad auklytės kurtų sveiką ir saugią aplinką ugdytiniams
- Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų kaitos veiksniai ir kryptys
- Vyresniojo amžiaus žmonių mokymosi galimybės
- Rinkimės laimingą gyvenimą
- Kūrybinėse dirbtuvėse
- Tūkstantmečio mokyklos – kur link?
- Pasidalinta Mąstymo mokykos kūrimo gerąja patirtimi
- Medininkai, Jašiūnai, Šalčininkai....
- IV-asis muzikos ir teatro festivalis ,,Pasakų šalis-2022‘‘
- Mokosi matematikai
- Mokymai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams
- Šiuolaikinė pamoka, kokia ji?
- ,,Nuo uždavinio iki rezultato pamatavimo‘‘
- Keliavome po Alytaus kraštą
- Fizinis aktyvumas 55+
- Mentorystė švietimo įstaigose
- Grupinės konsultacijos - efektyvaus bendravimo principai
- Neužbaigta konferencija su Ukraina
- Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio atnaujinimas
- Pranešimas švietimo centrų vadovams
- Kviečia Šv. Jokūbo kelias ,,Camino Lituano’’
- Andragogus pasiekė stalo knyga
- Geografai tyrinėjo Žemę su Rytu Šalna
- Vaikų ugdymas priešmokykliniame amžiuje
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio atnaujinimas
Publikuota: 2022-02-27 | Autorius: Nijolė Lisevičienė
Švietimo centrų asociacijos informaciniame nuotoliniame susitikime, vykusiame šių metų vasario 22 dieną, pagrindinis dėmesys skirtas Ugdymo turinio atnaujinimo klausimams aptarti.
NŠA Ugdymo turinio departamento direktoriaus pavaduotoja Žaneta Vaškevičienė pristatė UTA eigą, vykdomus mokytojų dalykininkų mokymus, o ŠMSM Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja L. Jankauskienė pristatė Nacionalinės švietimo agentūros, įgyvendinant Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Inovacijos vaikų darželyje“ (Nr.09.2.1-ESFA-V-726-01-0001) (toliau – Projektas), parengtus du metodinės medžiagos rinkinius – „Žaismė ir atradimai“ ir „Patirčių erdvės“ – dėl inovacijų diegimo ikimokyklinio ir priešmokyklinio programose. Šiais rinkiniais yra aprūpintos visos ugdymo įstaigos, kurios vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
Siekiant padėti praktikams dirbti su metodinės medžiagos rinkiniais, buvo parengtos dvi mokymų programos – „Inovatyvus ikimokyklinis ugdymas. Kaip dirbti su ikimokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkiniais“ ir „Inovacijomis grįstas priešmokyklinis ugdymas“, taip pat buvo organizuoti mokymai įstaigų komandoms, kurias sudarė ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir pavaduotojas ugdymui arba direktorius. Mokymus vedė rinkinių autoriai ir Projekto mokymuose dalyvavę ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, pavaduotojai ugdymui ir direktoriai.
Ikimokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkiniuose į ugdymą žvelgiama iš vaiko perspektyvos – vaikas pripažįstamas kaip savo poreikius, interesus bei patirtį turinti individualybė, gebanti autentiškai mokytis ir kaupti patirtį dialoginėje sąveikoje su pedagogu ir kitais vaikais.
Rinkiniuose siūlomos tokios veiklos idėjos, kurios turėtų padėti pedagogui tapti aktyviu (ne pasyviu) vaiko ugdymosi situacijų moderatoriumi, naudojančiu visą eilę veiksmingų būdų: įtraukiančio konteksto mokymuisi kūrimą, provokacijos, iššūkio modeliavimą, kūrybinių idėjų pažadinimą, dialogą, projektinį mokymąsi, mąstymą ir kūrybą kartu, refleksijas, įgalinimą ir kt.
Rinkiniuose siūlomos inovatyvios veiklos idėjos orientuotos kurti kontekstus aktyviam, iniciatyviam, judriam, patirtiniam, tyrinėjimais grindžiamam, kūrybiškam, saviraiškiam, dialogiškam, visuminiam, įtraukiam, interaktyviam, turinčiam daug skirtingų galimybių veikti, pažinti, kurti, komunikuoti, reflektuoti vaikų ugdymuisi. Inovatyvios veiklos idėjos orientuotos padėti vaikui tapti savo ugdymosi ekspertu.
Mokymų programa parengta siekiant paskatinti ikimokyklinio amžiaus pedagogus diegti inovacijas ugdyme naudojantis Rinkiniuose pateiktomis idėjomis, padedant jiems praktiškai išbandyti bei su kolegomis ir rengėjais reflektuoti naujas ugdomąsias veiklas. Programos turinys ir darbo su pedagogais formos taip pat orientuotos padėti pasirengti pedagogams vykdyti tolesnę Rinkinių idėjų sklaidą, vedant mokymus kolegoms. Programą sudaro 96 ak. val. Iš jų teorijai ir praktiniam darbui auditorijoje / mokymo centre-darželyje skirta 64 ak. val., o 32 ak. val. – praktinei veiklai savo darbo vietoje.
Susitikime taip pat pristatyta mokymo programa ,,Inovacijomis grįstas priešmokyklinis ugdymas‘‘ yra skirta tobulinti priešmokyklinio ugdymo pedagogų kompetencijas, siekiant inovatyvaus ir kokybiško PU. Projekto „Inovacijos vaikų darželyje“ metu yra sukurtas reikšmingas inovatyvios metodinės medžiagos paketas projektinėms grupės ir lauko veikloms priešmokyklinio ugdymo grupėje – du rinkiniai su priedais, kurie ir bus pristatomi MP dalyviams. Dalyviai bus inspiruojami ne tik susipažinti su PU inovacijomis, bet ir jas išbandyti bei kurti savąsias. Programos sandara taip pat leis dalyviams naujas patirtis ir žinias susieti su priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo tikslų, uždavinių, principų ir svarbiausių akcentų, vaikų pasiekimų ir ugdymo gairių refleksija.
Šiuo metu rengiamės mokymus surengti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialistams.

Akimirkos iš mūsų gyvenimo












Kalendorius
SPALIS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |