2024-04-24, Trečiadienis 
   Naujienos   >>

Naujienos




Kvalifikacijos tobulinimas – švietimo vadybininkų akiratyje

Publikuota: 2017-06-03 | Autorius: Nijolė Lisevičienė

Šią savaitę dalyvavome Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų įsivertinimo skyriaus surengtame seminare tema „Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų veiklos tobulinimas naudojant bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo duomenis“. Seminaras skirtas akredituotų mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų vadovams, metodininkams, darbuotojams, atsakingiems už mokytojų kvalifikacijos tobulinimo veiklos kokybės įsivertinimą ir kvalifikacijos tobulinimo programų pasiūlos sudarymą.

Seminaras aktulus bei naudingas, nes jo metu buvo pristatytas šalies akredituotų institucijų, švietimo centrų, tarnybų veiklos kokybės įsivertinimo procesas, aptarta, kaip mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo duomenys panaudojami kvalifikacijos tobulinimo programų rengimui, mokytasi praktiškai skaityti mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo duomenis ir naudojantis jais sumodeliuoti kvalifikacijos tobulinimo programų pasiūlą. Konkrečiai įstaigai – konkretus kvalifikacijos tobulinimo planas. Glaudaus bendradarbiavimo, abipusio mokyklų administracijų ir švietimo centrų pasitikėjimo dėka, po metinių pokalbių su mokytojais atsiranda sąlygos bendriems rajoniniams kvalifikaciniams renginiams.

Tai aktualu, nes pedagogų kvalifikacijos tobulinimas – ne ,,pageidavimų koncertas‘‘. Turime atlikti vidaus ir išorės vertinimo duomenų analizę, aptarti su bendruomenėmis, įstaigų vadovais, švietimo skyrių specialistais ir veikti kryptingai bei tikslingai. Kritiškai vertindami kvalifikacijos tobulinimo sritį, dėl kurios šiuo metu daug diskutuojama valstybiniu lygmeniu, turime siekti ne pavienių seminarų gausos, o tęstinių mokymų tam tikrai pedagogų grupei, matant tikslą – mokinių pažangą, kurios siekiant mokytojo kompetencijos tampa itin svarbiomis. Šiandien, rengiantis reformuoti švietimo sistemą, vis dažniau išsakoma nuomonė, kad kvalifikacijos tobulinimą tikslinga perduoti universitetams. Bet pedagogus rengiančios įstaigos dar neatlieka pagrindinės savo misijos – neparengia aukštos kvalifikacijos specialistų... Kompetetingi a ukštųjų mokyklų lektoriai, gebantys atitrūkti nuo teorijos prieiti prie praktinės veiklos pamokoje, ir šiuo metu yra kviečiami centrų, laukiami mokytojų.

Teikdami kvalifikacijos tobulinimo paslaugas Vilniaus mieste, kuriame begalė kvalifikacijos tobulinimo institucijų, pastebime, kad esame vertinami dėl gebėjimo ,,matyti‘‘ situaciją ir tik aptarę kartu nuspręsti, kaip ir kokių tikslų sieksime įgyvendinant kvalifikacijos programą. Neabejoju, kad rengiant naują Kvalifikacijos tobulinimo aprašą, bus siekiama išvengti paviršutinumo ir mokymo/si imitacijos, o einama ,,gylyn‘‘. Dirbantys, bendradarbiaujantys centrai, tarnybos, jų paslaugos tikrai bus reikalingos ir ateityje. Esame čia pat, šalia, ir patyrusiam ir tik pradedančiąjam. Juk mes negalime be mokytojų, mokytojai be mūsų...

Nuotraukoje – seminaro akimirkos.







Akimirkos iš mūsų gyvenimo


Vyksta registracija į renginius

  •    

Edukacinės patirties bankas

  •    

Mums svarbi Jūsų nuomonė

  •    



VšĮ Trakų švietimo centras


Kalendorius


BALANDIS
Pr A T K Pn Š S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Darbo laikas

Pirmadienis 8:00 - 17:00
Antradienis 8:00 - 17:00
Trečiadienis 8:00 - 17:00
Ketvirtadienis 8:00 - 17:00
Penktadienis 8:00 - 15:45
Šeštadienis -
Sekmadienis -
Pietų pertrauka 12:00 - 12:45

  •